dinsdag 2 juli 2019

Jou of jouw

Jou is een persoonlijk voornaamwoor jouw is een bezittelijk voornaamwoord. Toelichting Twijfelt u tussen jou en jouw , dan kunt u de vormen het best vervangen door u en uw. Henk zet jouw gegevens op de lijst. Is deze fiets van jou of van hem? En dit kan allebei, maar betekent iets anders: Is het boek van jou of.


Jou of jouw

Enjoy the videos and music you love, upload original content, and share it all with friends, family, and the world on. Bezittelijke voornaamwoorden zijn woorden die verwijzen naar iemand zijn bezit. Voorbeelden van bezittelijke voornaamwoorden zijn: mijn, onze, jullie en jouw. Can anyone help me with the distinction between jou and jouw as possesive words? Duolingo makes no differentiation between the two when translating a sentence.


The way I understand it is that jou is directed by you towards someone and jouw is directed by someone towards you. In het geschreven Nederlands is het onderscheid wél belangrijk en moet je nauwkeurig de spellingsregels toepassen. Vervang het door mijn en mij. Is het mijn, dan is het ook jouw en is het mij, dan is het jou.


Als je het hardop zegt, hoor je vrijwel direct of het goed of fout is. Onthoud deze twee woorden en je zult nooit meer de mist in gaan tijdens het ‘ jou-of-jouw -dilemma’. Deze vorm gebruik je dus om aan te geven dat iets van jou is. Jouw ’ is namelijk een bezittelijk voornaamwoord. Jou ’ is een persoonlijk voornaamwoor bijvoorbeeld: ‘ik heb jou gister gezien’.


Jou verjaardag of jouw verjaardag? Fouten met ‘ jou ’ en ‘ jouw ’ komen ook doordat je het verschil niet kunt horen. Is het vandaag jou verjaardag of jouw verjaardag?


Het ezelsbruggetje hiervoor is dat je in gedachten even ‘u’ of ‘uw’ invult. Je zult niet zo snel per ongeluk zeggen: is het u verjaardag vandaag? In de volgende zinnen is jou juist , omdat het geen bezit aanduidt: Ik heb het jou gevraagd. Er staat altijd een woord achter voor iets waar ik of jij de eigenaar van zijn. Je kunt ‘ jou ’ ook gebruiken om een bezit aan te geven.


De bezitsrelatie duidt je dan aan door het woordje ‘van’, dus: van jou. Dit is te zien in zin en 3: “Het boek van jou “. Jouw is possesive ( dit is jouw tekening ). Je can replace all three of them, but jij, jou en jouw have more emphasis. Het verschilt per zin of het neutrale, niet-nadrukkelijke je de voorkeur verdient, of het nadrukkelijke jij, jou of jouw.


Bedankt voor uw advies, maar ik heb het niet nodig. Jou of jouw “Jou” is een persoonlijk voornaamwoor “jouw” is een bezittelijk voornaamwoord. Een voorbeeld: “Ik heb (aan) jou gevraagd of ik jouw grammaticaboek mocht lenen!


Even geleden schreef ik een blog met de titel Jouw verhaal. Als je hier weleens over twijfelt, lees dan mijn nieuwe taaltip! Wanneer komt er een w achter jou of u? Dat hangt ervan af hoe je het woord gebruikt. Gebruik je het als bezittelijk voornaamwoord?


Jou of jouw

Het is dan vergelijkbaar met mijn en zijn. Gisteren vierden we jouw verjaardag. Flickr Creative Commons Images. Click to see the original works with their full license.


Jou ” is een persoonlijk voornaamwoor “ jouw ” is een bezittelijk voornaamwoord. Dag, Kunnen jullie bevestiggen dat de juiste manier is: De kans is groot dat jouw eerste contact met jouw toekomstige werkgever. The song received points, placing 13th in a field of 19. Despite the poor placing, Ik hou van jou has become a fan favourite,. Jij means you (subject), usually used to put emphasis on something.


Jou means you (object), also for emphasis. U can mean you (object) or you (subject), this is the formal way to say that, sometimes it can also be used in a plural sense.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts