vrijdag 15 september 2017

Depressieve partner verbreekt relatie

Gedurende een relatie kan iemand die last heeft van een bipolaire stoornis positief of negatief worden aangedaan. Als dit in jouw relatie het geval is, dan is het belangrijk om te begrijpen welke rol je hier zelf in speelt, zodat je je partner kunt blijven steunen. Depressie dat één partner beïnvloed heeft effect op de andere partner , de relatie en uiteindelijk de rest van het gezien. Nederlandse volwassenen - onder de bevolking tussen de jaar en jaar - wordt getroffen met een zware depressie in een bepaald jaar. Na jaar relatie , een relatie die voor mij in ieder geval heel fijn was, heeft mijn ex vriend bijna weken geleden besloten er een punt achter te zetten.


De gehele zomer was hij wat lusteloos, had last van slapelooshei wilde niet vaak meer bij mij slapen omdat hij juist bij mij zo slecht sliep, paniekaanvalletjes en wilde me steeds minder zien. Ik weet niet of er mensen zijn die dat al hebben gezegd. Vaak gaat vooral de aandacht uit naar de persoon die de depressie heeft. En wordt de partner een beetje vergeten.


Maar uit mijn coachingspraktijk weet ik hoe het is als je als vrouw in een relatie zit met een man die zwaar depressief is. Vraag je partner om koffie te zetten terwijl jij de kinderen op bed brengt, zodat jullie daarna samen koffie kunnen drinken. En verwacht je bloemen op je trouwdag, vraag er dan om.


Zoals in elke relatie is het ook geven en nemen voor stellen waarvan een van beide autisme heeft. Ik heb mijn relatie verbroken met een depressieve partner , of beter gezegd een partner met een dysthyme stoornis (chronische depressie). Vriend met depressie (Dysthyme stoornis)) Voor mij was het feit dat het waarschijnlijk nooit beter werd niet te doen. Als partner van iemand die depressief is, blijf je alleen overeind als je óók kiest voor jezelf.


De aandacht van de omgeving gaat vaak automatisch uit naar degene die depressief is. Ook is het zo dat de depressieve partner in veel gevallen zelfs geen interesse heeft in het feit of zijn of haar partner nu werkelijk aan het bedriegen is. Nog een bijkomstige reden voor de gezonde partner dus om hier dus zeker mee door te gaan.


Langs de andere kant worden depressieve personen op die manier nog depressiever. Een depressieve partner. Als je samenleeft met iemand die depressief is, zul je je eenzaam voelen en het idee hebben dat er geen sprake meer is van een relatie. Je depressieve partner is erg op zich zelf gericht, kan het moeilijk opbrengen om interesse voor jou te tonen. Net als elke situatie waarin je een persoon verliest van wie je houdt, kan het rouwen om een relatiebreuk heel ingewikkeld zijn.


Wanneer een relatie eindigt, ervaren vele mensen een reeks emoties die ze niet kunnen beheersen. Omgaan met een depressieve partner. De ontwikkeling van een depressie is niet altijd even duidelijk. Het is niet verwonderlijk dat je er als partner een tijdje overheen kan kijken.


Maar als het duidelijk wordt dan je kan zeker een belangrijke steun zijn voor je partner. Je zal echter ook voor jezelf moeten zorgen. Samenleven met een depressieve partner is zwaar. De relatie is vaak niet meer zoals voorheen.


De partner dient zich in veel gevallen aan te passen en heeft veel te incasseren. Wat mensen vaak zeggen is dat ze ineens met een andere partner zijn getrouwd. Je ziet vaak dat mensen in een afdalende prestatiecurve terechtkomen. Dan wordt de partner steeds meer mantelzorger en de relatie ongelijkwaardiger. Want een depressie heeft ook heel veel invloed op jullie relatie én op jou.


Natuurlijk kunnen wij ook geen pasklaar antwoord geven. Iedere depressieve vrien vriendin, man of vrouw is anders en reageert anders. Maar op dit depressie forum zul je ervaren dat er veel. Wij zitten in crisissituatie momenteel, vorige week zaterdag volledig geëscaleerd , hij vertrokken op mijn vraag, en als ik hem zeg dat hij zich intensief moet laten begeleiden, zegt hij dat hij daar geen tijd voor heeft, dat hij moet werken en dat ik overdrijf! Bij psychische problemen is het “zich-schuldig-voelen” vaak de reden dat men de partner niet durft te verlaten.


Seven ways to cope with a depressed partner Listen to them, look after yourself, and make sure they are seeking professional help Dr Linda Gask. Depressie Wanneer je partner zwaar depressief is, verbreek je niet zomaar je relatie. Mijn ex kwam uit een relatie van jaar en zat al een hele tijd niet lekker in haar vel.


Ze dacht zelf dat dit m. Narcisten wisselen regelmatig van levensgezel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts