donderdag 14 juli 2016

Ik moet helemaal niks

Ik moet helemaal niks

Unsubscribe from frederik n? Ik ‘moet’ helemaal niks ! Ik pleit er voor om elkaar niet meer te vertellen wat we áfkeuren van elkaar, maar juist te gaan vertellen waar we trots op zijn. Man, man, wat moest ik weer veel dit weekend. Ik kan me helemaal vinden in je visie in dit stuk, ik vind zelf nog steeds dat ik niks moet maar dat is toch het prachtige er aan! Ik moet helemaal niks ! Als een predikant of spreker vroeger tijdens een kerkdienst zei dat de mensen in de zaal op moesten staan, bleef ik liever zitten.


Gewoon, omdat ik een hekel had aan het woord ‘moeten’. Dat gaat natuurlijk niet altijd op. Stoppen voor een rood stoplicht omdat de wet dat zegt, doe ik tenslotte.


Mijn uitgangspunt is: wanneer ik verander, dan verandert de wereld ook een heel klein beetje. Toebie groeit op bij zijn ouders Cornelis en Natascha op een groot stuk land in Frankrijk. Zijn ouders hebben een alternatieve wereld voor hem gecreëerd. Ik ka meerde inwendig om tegen mezelf te zeggen ik MOET helemaal NIKS.


In mijn ogen werk ik hard om mijn energie terug te krijgen en dat is nu mijn grootste uitdaging. Het is allemaal Genade. De man van Marleen heeft een hekel aan moeten. En hij is niet de enige. IK MOET NIKS en de kunst van het leven.


Krijg hier alvast een inkijkje achter de schermen van de conceptuele kunst en het kunstenaarsgezin. Hij hoeft niet te presteren, het is voldoende om gewoon te ‘zijn’. Wat voor effect heeft het op een kind om afgezonderd van de maatschappij op te groeien? Nu weet ik niet hoe het met jou zit, maar ik heb een ontzettende hekel aan het woordje ‘moeten’.


Ik moet helemaal niks

Ondanks dat laat ik me vaak leiden door moeten. De vraag is: Wat wil jij? Ik MOET helemaal niets! Ikzelf hoor het de hele dag om mij heen. Je wilt namelijk perfect zijn op allerlei gebieden.


En om dat voor elkaar te krijgen ‘ moet ’ je allerlei dingen doen en laten. Iets ‘moeten’ is echter een leeg begrip. In essentie moet je namelijk helemaal niets. Je moet helemaal niets, je bent vrij.


Ik moet helemaal niks

De meeste mensen zijn veel vrijer dan ze zichzelf laten geloven. Snoeihard en met een reuzenvaart scheurt ze door mijn hoofd en geeft nog geen enkel teken op elk moment dan ook te willen stoppen. Ik word de fitnesszaal ingejaag ik moet meer geld aan goede doelen geven. Opeens moet van alles nu de denkers en de dromers de gevoeligste dagen van het jaar beleven. Liever breng ik mijn klanten het hele jaar door op goede ideeën.


Wil ik dan helemaal niks ? Natuurlijk niet, want ik wil graag nog heel wat dingen bereiken en doen in mijn leven. En daarin zit precies het verschil als je het mij vraagt. Onze t-shirts zijn gemaakt van 1 organisch ringgesponnen katoen.


Wanneer je het shirt gaat wassen kan je. Onderzoek met dit blog wat al dat moeten met je doet en hoe het anders kan. Dat betekent dat alle scooterrijders die zich niet aan de nieuwe regels houden een boete kunnen riskeren van €104.


Je hebt even geen zin om de telefoon op te nemen, ergens een berichtje op terug te sturen, je bed op te maken, televisie te kijken, te koken, te doen wat je altijd juist heel graag doet, je aan te kleden, je op te maken, koffie te drinken, te bloggen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts