dinsdag 19 juli 2016

Overal als een berg tegenop zien

Ik heb sinds maart veel last van moeheid en overal tegenop zien. Ik ben ermee naar een huisarts geweest, heb verschillende dingen laten prikken zoals schildklier, bloedarmoede, suikerziekte, maar dit was allemaal goed. Ze vroeg naar het werk en thuis en denkt dat het door stress komt. Ze adviseerde mij om naar een psycholoog te gaan.


Overal als een berg tegenop zien

Het liefst dat weer afzeggen wat je zelf hebt besproken. Ik ga altijd met tegenzin, echt waar, maar ik moet wel zeggen dat ik ontdekt heb, dat als ik er eenmaal ben, het voor negentig procent meevalt, en het ook nog naar de zin heb. Overal tegen op zien , ik heb daar ook last van gehad.


Zag overal tegenop , durfde de straat bijna niet meer op. Stond ik in een volle winkel of wachtkamer bij de dokter ,kreeg ik vluchtneigingen. Ik ben nu jaar en ben ongeveer jaar met de overgang bezig. Ben al jaren geleden in de overgang gekomen, toen zonder veel klachten. Anderhalf jaar geleden gescheiden en sindsdien steeds minder goed in mijn vel komen te zitten.


Als je niks persoonlijks te melden hebt, zoek je het maar uit,’ riposteer ik nijdig in de hoorn. En verbreek de verbinding. Wat is het toch een hopeloze rampenclub, Portaal, Ik moet helaas ook weer aan de mannetjes.


Ik zie er als een berg tegenop. Gisteren kwam de eerste. Om voegen in de badkamer aan te smeren. Als je dingen verwacht kan dat leiden tot teleurstelling, en dat is dit geval ook zo. Ok het is wel positief als zoiets als bloedprikken meevalt, maar je ziet er als een berg tegen op en wat stelt het nou eenmaal voor.


Overal als een berg tegenop zien

Het is dus veel minder dan je van te voren verwacht en dat noem ik een teleurstelling. Waar zien jullie vaak tegen op ? De les die ik leerde van ergens tegenop zien en het tóch doen. Ik zag er echt als een enorme berg tegenop. In een gezellige bui tijdens een etentje had ik toegezegd om als vrijwilliger een bardienst te draaien tijdens een jaarlijks evenement in ons dorp. Door gebruik te maken van Scholieren.


Het kan iets zijn waar je als een berg tegenop ziet: in je eentje verhuizen naar een nieuwe stad. Maar dat is helemaal nergens voor nodig. Je zult zien dat, wanneer je eenmaal gesetteld bent, het. In Vrouw zoekt berg om tegenop te zien krijgt Noëlle tijdens haar vakantie te horen dat ze haar baan als gossipblogger kwijt raakt.


Uiteindelijk worden ze meestal ‘s morgens vroeg, om een uur of vier, vijf wakker, zonder opnieuw in te kunnen slapen. Ze zijn dan meestal klaarwakker, zonder zich overigens goed uitgerust te voelen. Het weer in slaap vallen wordt belemmer doordat ze alweer piekeren over de dag die komt, waar ze als een berg tegenop zien. De voordelen van een Burn Out.


In eerste instantie lijkt een Burn Out uitsluitend negatieve gevolgen te hebben. Je zit thuis en bent vaak heel moe, met alle bijbehorende verschijnselen als hoofdpijn, benauwdhei stress. Je ziet overal als een berg tegenop. De fut is eruit en voor je gevoel ben je niet in staat ook maar iets te ondernemen.


Ik begon overal als een berg tegenop te zien ”, zei hij tegen deze krant. Ik kreeg het benauw stond van angst te zweten op het toneel, terwijl de zaal dubbel lag van het lachen. Noelle heeft een 365-dagen-project waarin ze elke dag iets doet waarvoor ze bang is. Hij ziet er als een berg tegenop en moet zelfs overgeven van de spanning soms. Natuurlijk kan ik als ouder met hem op regelmatige basis gaan oefenen, maar wellicht dat iemand nog iets weet om mijn zoon over de drempel heen te krijgen.


Ik heb de indruk dat het namelijk puur een kwestie is van vertrouwen. In gesprek over De berg De berg , een berg. Iedereen heeft ongetwijfeld een beeld bij het woordje berg.


Misschien denkt u direct aan een mooi vakantielan misschien ziet u juist als een berg ergens tegenop , misschien heeft u direct een beeld van een berg in de Bijbel. Allemaal verschillende gedachten en beelden bij ‘de berg ’. Ook al zijn er genoeg filmpjes online te zien over dit onderwerp, de meeste mensen hebben het geduld niet om zo’n filmpje te gaan bekijken. En dus wordt er maar iets gedaan.


Vaak zien mensen er ook als een berg tegenop om de bedden te verschonen en dat terwijl het een handigheid is die zo geleerd is en waar je nog jaren plezier van kunt hebben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts