woensdag 7 augustus 2019

Tegenop zien werk

Want als er geen verplichtingen zijn om tegenop te zien , is het probleem de wereld uit. Maar toch – er zullen altijd dingen overblijven die je gewoon moet doen. Zoals de belastingaangifte, de vaat, administratie, bepaalde opdrachten op je werk (want je wilt je baan houden), enzovoort. Hoe kun je hier minder tegenop zien ? We schrijven ertegenop aan elkaar als de combinatie een voornaamwoordelijk bijwoord is.


Dat is het geval als u de combinatie kunt vervangen door het oorspronkelijke voorzetsel en een naamwoord. Ik heb sinds maart veel last van moeheid en overal tegenop zien. Ik ben ermee naar een huisarts geweest, heb verschillende dingen laten prikken zoals schildklier, bloedarmoede, suikerziekte, maar dit was allemaal goed.


Ze vroeg naar het werk en thuis en denkt dat het door stress komt. Ze adviseerde mij om naar een psycholoog te gaan. Ik zie er als een berg tegenop. I am steadfast against it. Nederlandstalige begrippen en definities.


De website probeert alle woordenlijsten op het internet, groot en klein, samen te brengen om het zoeken naar woorden makkelijk te maken. Ruim een derde (procent) van de vakantiegangers zegt er tegenop te zien om weer aan het werk te gaan, maar geeft aan wel te kunnen genieten van de vakantie. Monstercoach Freek Jordans adviseert om de overgangen tussen vakantie en werk soepel te laten verlopen door een goede voorbereiding. Overal tegen op zien , ik heb daar ook last van gehad. Zag overal tegenop , durfde de straat bijna niet meer op.


Stond ik in een volle winkel of wachtkamer bij de dokter ,kreeg ik vluchtneigingen. Ik ben nu jaar en ben ongeveer jaar met de overgang bezig. Het liefst dat weer afzeggen wat je zelf hebt besproken.


Ik ga altijd met tegenzin, echt waar, maar ik moet wel zeggen dat ik ontdekt heb, dat als ik er eenmaal ben, het voor negentig procent meevalt, en het ook nog naar de zin heb. Met tegenzin naar het werk. In mijn huidige baan heb ik te maken met een vrij vervelende bazin. Daardoor gebeuren er vaak dingen waar ik het niet mee eens ben in mijn bedrijf.


De laatste tijd ga ik daarom steeds vaker met tegenzin naar mijn werk , krijg ik een hekel aan mijn collega’s en vind ik ze dom en onnadenkend. Je wordt, bij wijze van spreken, al ziek van de gedachte. Het is maandag en je wordt voorbereid op de BEAM kuur.


Tegenop zien werk

Maar bij overspannenheid ontstaat vooral een gevoel van algehele ontreddering. Bijvoorbeeld: “hoe moet ik dat allemaal gedaan krijgen”. Kenmerkend hierbij is moe opstaan, overal tegenop zien , nergens meer plezier in hebben, snel verdrietig zijn, en dan met zo weinig beheersing dat de tranen soms in gezelschap opkomen.


Ik ben er weer, het is er weer. Als een berg tegenop zien. Ik lag in be moe, te moe. En het begon te kriebelen.


Van de angst om niet meer te bloggen tot… het herkenbare feestje dat ik over mijn slaap heen stap, zinnen in mijn hoofd zich vanzelf voltrekken en mijn vingers vanzelf hun werk doen. Met alle agressie die in je is. Ik werk in het onderwijs en heb nu dus vakantie.


Er moest bezuinigd worden en dat betekent voor mij dat ik geen eigen groep meer krijg maar hier en daar een dagje ga lesgeven. Femke Sterken Huishoudelijke taken zijn nooit Femke’s favoriet geweest, maar als je een kind krijgt, verdriedubbelen de niet-zo-heel-leuke dagelijkse klusjes dus mooi wel. Voor velen is dit waar ze het meest tegenop zien op het werk en de reden waarom werken tot het pensioen voor hen niet haalbaar lijkt. Deze medewerkers vervelen zich op het werk en lopen risico op een bore-out.


Tegenop zien werk

Je kan ook te veel taakvariatie hebben. Elke dag zon en een paar weken zonder werk en school. Maar Evelyn ziet op tegen de reis. Na een kwartier is het bal op de achterbank.


Merel vindt een spelletje ‘geen ja, geen nee’ wel leuk. Die kan ook heel content een uur uit het raam kijken. Straks zien we Céline weer, mam! Ik vond het wél heel fijn een eigen plekje te hebben met mijn spulletjes waar ik thuis kon komen en kon koken en lekker kon netflixen als ik wilde.


Maar dat is dan dus gewoon een kwestie van een langere tijd een appartementje zoeken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts