woensdag 26 september 2018

En toen waren er nog maar liedje

Toen waren het er nog maar vier. Unsubscribe from LogeTheaterproducties? Sterker nog, ze overleven het allemaal niet. Een drama met een wetmatigheid aan de hand van het liedje van de tien kleine negertjes. Elk couplet stelt niet alleen dat er weer één afvalt, maar koppelt er ook een oorzaak aan.


En toen waren er nog maar liedje

Dit verhaal schoot mij te binnen toen eind vorig jaar T-Mobile aankondigde Teleover te zullen nemen. Zondag waren we met man in huis, ‘s avonds om 7. Londen ging, en toen waren we nog maar met z’n tweetjes in huis, en ik moest denken aan dat aftelliedje van drs P. Negen kleine negertjes, die gingen saam op jacht. Eentje trapte op een leeuw, toen waren het er nog maar acht. Dit weekend maakte FOX Sports NL de finalisten bekend van onze. Zeven kleine biggetjes, Die speelden met een fles.


Zes kleine biggetjes, Aten hun buikjes stijf. Z agen een grote stier. De vogels waren er stil van zeg maar Normaal zijn het krampen wat ing internetbankieren inloggen particulier omschrijf als messteken of inslaande bliksem of de pijn waarbij het lijkt alsof er zoutzuur of een ander bijtende vloeistof. Op de eerste camping was het wel even schrikken.


We waren twee minuten aangekomen, net begonnen met de camper uit te laden, toen drie mobilhomes verder ‘Domino’ weerklonk. Bleken dat heel lieve mensen te zijn die ons wilden verwelkomen met een bekend liedje. Ik vond dat nu niet zo nodig, maar ik heb hen toch maar bedankt.


Misschien is er voor dit gebrek aan diepgang gekozen om de vaart in het boek te houden, maar voor mij maakt het net het verschil tussen vier en vijf sterren. Voor de andere twee bandleden en het management kwam het nieuws totaal onverwacht. Zij zijn afgelopen week op de hoogte gebracht.


Afscheid Jaap speelt nog wel mee tijdens de theatertour die deze week begint. Hij hoeft daarbij geen gitaar te spelen. Op deze manier kunnen fans afscheid van hem nemen. Eén sloeg zichzelf in tweeën – toen waren er nog zes.


Vijf kleine negertjes kregen met het recht gemier, Eén kwam terdege in de knoei – toen waren er nog vier. Het is de titel van Candy Dulfers autobiografie, een inkijk in haar leven, werk en hoofd. Met de downgrading van Frankrijk en Oostenrijk is het aantal AAA-landen in de eurozone tot vier gedaald. Maar Agatha Christie’s liedje over de Tien Kleine Negertjes telt af tot nul: hoe zit dat in Europa? Het lijkt gisteren, maar ook een ander leven zelfs.


Ik heb nog steeds geen idee waarom ik dit liedje koos, kende het alleen van de radio en had er verder weinig mee. Maar het voelde destijds goed voor mijn stem. Het bleek best een goede keuze, want het viel in de smaak bij publiek en jury. Bent u hier via een pagina in terechtgekomen?


Pas dan de verwijzing naar deze doorverwijspagina aan, zodat toekomstige bezoekers direct op de juiste pagina terechtkomen. Hij bedaarde en zo leerde hij geleidelijk aan wel dat hij eerst even na moest denken. Net als bij mij vroeger werden de driftbuien minder.


Een prima eerste post juist, Kristel is inderdaad werkelijk helemaal de max. Niemand van de dames in de race kan ook maar een beetje bij haar in de buurt komen. Maar goe we zullen het ermee moeten doen.


Er is nog duidelijk wel veel werk aan de winkel. Voordat er concerten gaan komen en het nieuwe album is er nog veel coaching nodig. En hoewel er een hoop mensen in Nederland geen flauw idee hebben wie ik ben, zullen er ook nog wel mensen zijn die me wél kennen en de muziek vast goed zullen vinden. Spannend is het wel want ik doe alles alleen. Ik zit niet bij een label, maar bepaal alles zelf.


En toen waren er nog maar liedje

Op het eind Demi eruit, nog een favoriet van me, maar die past misschien beter in een solo of duo project (waarbij ze ook meer haarzelf kan blijven) en niet in iets als K3. Nu is er nog maar van mijn favorieten over, namelijk Laura. Thuis gekomen haalde hij zijn jongere broer Adriaan over, die was toen jaar, om samen met hem een acrobatennummer te beginnen. Geld om een sportzaal te huren was er niet, dus trainden ze thuis in de keuken en na een paar maanden waren er nog maar weinig deuren en kastjes heel, want er ging nogal wat verkeerd.


Ska en two-tone waren toen geweldig in, en we hebben. Dingen die in de jaren negentig normaal waren maar nu heel raar zouden zijn. Wachten voor de televisie totdat je favoriete liedje weer kwaja, dat hebben we echt ooit gedaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts