vrijdag 7 april 2017

Eerste rijles schakelen

Click here to visit our frequently asked questions about HTMLvideo. Deze handelingen zijn nodig om vertrouwd te raken met de auto en het verkeer. Eerst rijd ik het dorp uit. Dat gaat vloeiend: ik hoef alleen gas te geven en te sturen, een beetje op de borden en de snelheid te letten, en de instructeur doet de rest. Ik breng het meisje thuis dat voor mij rijles heeft gehad en rijd volgens de aanwijzingen van de instructeur naar een rustige weg, waar ik goed zal kunnen leren schakelen.


De eerste rijles, altijd spannend! Je eerste rijles is ingepland. Een eerste rijles is altijd spannend omdat het toch vaak de eerste keer is dat je echt een auto gaat besturen. De spanning is gezond en zal nadat de les is begonnen afnemen.


Een instructeur krijgt dagelijks te maken met personen die zenuwachtig zijn voor een eerste rijles. Buiten alles is dit je eerste rijles, dus geniet ervan! Laat de instructeur zich lekker druk maken om de veiligheid en geniet van het feit dat jij zelf een auto aan het besturen bent. Jij betaald ervoor dus er is geen reden voor stress of faalangst of iets dergelijks.


Meteen de weg op, niet parkeerterrein oi mocht nog niet schakelen eerste half uur Rustig weggetje opgezocht waar ik mocht stoeien met de koppeling Laatste kwartier mocht ik zelf schakelen, wat voor een eerste rijles vrij goed ging. Ik ga nog altijd niet met volle goesting naar de lessen, maar in vergelijking met de eerste les moet ik toegeven dat ik er toch wel goed op vooruitgegaan ben. Als je merkt dat je niets bijleert na de eerste lessen of als je instructeur echt zero respect voor je toont, kan je inderdaad beter een andere instructeur vragen met een andere stijl. Het is zover, na lang van te voren inplannen: je eerste rijles!


Je zit dan (als het goed is) voor het eerst achter het stuur van een rijdende auto. Maar zo’n eerste rijles, dat is niet niets. Autorijden is een hele verantwoordelijkheid. Uiteraard start je eerste rijles met een kennismaking met je instructeur. De instructeur zal je vervolgens vragen of je een beginnende kandidaat bent, of dat je al rijervaring hebt.


Eerste rijles schakelen

Het is uiteraard heel belangrijk dat je je prettig voelt bij de instructeur, want zeg nou eerlijk niet iedereen kan door één deur met zijn. Tijdens je eerste rijles gaan we zeker niet meteen rijden, we gaan eerst een beetje oefenen met het gaspedaal, de koppeling en het remmen. Maar voordat het zover is, is het wel handig dat je weet waar deze drie pedalen zitten. Daarom legt de rij instructeur eerst uit hoe de auto werkt, hoe je moet schakelen en. Stuur te strak vast houden tijdens het schakelen (je gaat slingeren).


Te ruw de versnellingspook behandelen (je zal naar de verkeerde versnelling schakelen ). Koppeling niet diep genoeg intrappen. Je gas niet loslaten tijdens het schakelen. Rem loslaten wanneer je de gewenste snelheid hebt bereikt. Je krijgt uitleg over de motor en leert de basis van voertuigbeheersing.


Het is niet ongebruikelijk dat een eerste rijles drie uur duurt. Ik heb de eerste les alleen gestuurd en pas de lessen erna kreeg ik eerst gas geven, toen remmen, toen koppeling (maar nog niet zelf schakelen ), later ook schakelen en daarna komt ook het kijken enzo. Als het goed is, kijkt je instructeur gewoon hoe snel jij het oppakt en maakt ie aan de hand daarvan een programma.


In dit artikel: Starten van de brommer Schakelen naar eerste versnelling Snelheid maken Schakelen naar tweede versnelling Terugschakelen. In dit artikel wordt in een paar stappen uitgelegd hoe je op- en terugschakelt met een brommer van 50cc. Terug naar je eerste rijles en alles wat er dan door je heen gaat. Mag je van eerste naar derde versnelling schakelen ? Wanneer trek je de handrem omlaag?


Eerste rijles schakelen

Wat betekende dat ene verkeersbord ook al weer? Stiekem voel je je stoer, want niet iedereen mag en kan dit doen. Mijn eerste rijles vond ik zo spannend!


Ik wist amper waar het gaspedaal zat en had geen idee hoe ik moest schakelen. Daarom dingen die je móet weten voor je aan je eerste rijles begint.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts