woensdag 15 juli 2015

Alleen oudjaar vieren

En hoewel ik hun mening op dat vlak zeker deel, blijf ik hierdoor met de gebakken peren zitten: ik ben alleen op oudjaar. In Nederland zijn er ook genoeg steden waar je een gezellig oudjaar kan vieren. Neem bijvoorbeeld de stad Maastricht.


Wanneer je oudjaar viert in Maastricht moet je het zeker combineren met een bezoekje aan de kerstmarkt op het Vrijthof. Feest vieren doe je in deze stad niet alleen in de gezellige cafés, maar ook gewoon op straat. Ik val nog maar eens met de deur in huis.


Ik vierde dit jaar oudjaar alleen. Nu ja, ik mad mijn hond F de hele tijd dicht bij mij. En om verder te doen met het vallen der deuren, het was echt een meevaller. Ons nieuwjaarsarrangement is de ideale manier om de overgang te maken van oud naar nieuw!


Een combinatie van lekker eten, een goed glaasje wijn en een dansje op het nieuwe jaar! Ik doe het dit jaar voor de vierde keer. De eerste keer voelde ik me ellendig, maar de jaren erna vond ik het prettig.


Ik maak er ook dit jaar weer een feestje van. Ik vermaak me er prima bij. Terwijl andere mensen deze feestdagen met hun partner, kinderen, familie of vrienden vieren , zitten er ook veel mensen alleen met de kerst. Een kleine groep mensen kiest er bewust voor om kerst alleen door te brengen. Woede of angst Het alleen moeten zijn met de kerst kan woede met zich meebrengen.


De attracties zijn geopend tot 01. In verband met het vuurwerk is De Oude Tufferbaan gesloten. De Stoomtrein is gesloten vanaf 23. Fata Morgana en De Halve Maen zijn gesloten tussen 23.


Oudjaar vind ik ook het gezelligst met meerdere mensen. Alleen met het gezin hebben we wel eens gedaan maar het heeft niet mijn voorkeur. Leuk om het met verdere familie, vrienden of buren samen te vieren.


Alleen oudjaar vieren

Plop om middernacht een fles champagne open en ga een heerlijke nacht tegemoet. Ik kwam daar al enkele jaren en het idee werd al geopper het oudjaar ben hen te vieren. Dat heb ik toen gedaan en het verraste me ook, dat er ook enkele vaste gasten meer waren.


Zo ben ik de laatste jaar onder de pannen. Geen probleem met waar ik naartoe ga. Misschien ook een oplossing. Wellicht zijn er ook mogelijkheden in de buurt. Please try again later.


Zo zijn er dus genoeg mogelijkheden om de jaarwisseling ergens anders te vieren dan thuis. Het is namelijk overal feest. Geniet van deze bijzondere dagen.


Wat te doen met nieuwjaar” is niet langer een lastige vraag! Ben je toch op zoek naar meer inspiratie? Je kunt Oud en Nieuw in Maastricht op heel veel verschillende manieren vieren. Van een feest tot aan het bezoeken van een gezellige kroeg, tot een romantisch diner voor twee of een hotelovernachting met vrienden. Kortoin Maastricht zijn er genoeg.


Nog geen plannen met oudejaarsavond maar wilt u er wel even tussenuit? Beleef een fantastische jaarwisseling in bijvoorbeeld de Ardennen, op de Kempen of in buurland Nederland. De keuze van bungalowparken met oudjaar is enorm. Ik ben op zoek naar een gelegenheid waar ik met mijn dochter van, dan inmiddels jaar, gezellig oud en nieuw kan vieren. Iets waar we allebei wat aanspraak hebben en waar we kunnen overnachten.


Ik denk aan een familiepension of iets dergelijks. Waar je ook wil doorzakken, op de laatste dag van het jaar liggen de feestjes overal voor het oprapen. Fuiven op café, feesten in een danstempel of liever dansen in open lucht met een streepje vuurwerk op de achtergrond? U vraagt, de dj draait.


Alleen oudjaar vieren

Antwerpen heeft elk jaar opnieuw een prachtige vuurwerkshow en heel wat leuke plaatsen om het nieuwe jaar te vieren. Vier oudjaar in Antwerpen. Op zoek naar een formule waarbij u eerst iets gaat eten en dan de stad in gaat? Dan is dit dé ideale formule voor u. De intrede van het volgende jaar kan je vieren op een cruiseschip, om het vuurwerk vanop zee te bewonderen.


Voor € 1krijg je niet alleen toegang tot dit schip, maar ook rozijnen, champagne en traditionele nieuwjaarskippensoep, zodat er alvast niets meer kan misgaan in het nieuwe jaar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts