donderdag 11 oktober 2018

Overal tegenop zien

Ik heb sinds maart veel last van moeheid en overal tegenop zien. Ik ben ermee naar een huisarts geweest, heb verschillende dingen laten prikken zoals schildklier, bloedarmoede, suikerziekte, maar dit was allemaal goed. Ze vroeg naar het werk en thuis en denkt dat het door stress komt. Ze adviseerde mij om naar een psycholoog te gaan. Overal als een berg tegenop zien is te verhelpen als je weer plezier te krijgt in wat je doet.


Overal tegenop zien

Creatieve therapie helpt om jouw energiebronnen op te sporen. Overal tegen op zien , ik heb daar ook last van gehad. Zag overal tegenop , durfde de straat bijna niet meer op.


Stond ik in een volle winkel of wachtkamer bij de dokter ,kreeg ik vluchtneigingen. Ik ben nu jaar en ben ongeveer jaar met de overgang bezig. Ik moet nog tien weken stage lopen, maar elke dag zie ik er tegen op. En het gaat echt niet heel slecht ofzo. Ja, er is wel eens wat, maar dat is overal.


Maar in m’n hoofd denk ik dat het wel slecht gaat. Ik ben ook onzeker op stage want niet elke collega is even aardig. Ik blijf er tegen op zien en dat maakt me zo moe.


We zijn altijd ‘online’. Stress is in ons dagelijks leven zó normaal geworden, dat het een leefstijl is geworden! Het gaat goe totdat ons lichaam ons een halt toeroept. Dan gaat het niet meer: we zien overal tegenop , krijgen slaapproblemen, kunnen ons niet meer concentreren en krijgen pijnklachten.


Het liefst dat weer afzeggen wat je zelf hebt besproken. Ik ga altijd met tegenzin, echt waar, maar ik moet wel zeggen dat ik ontdekt heb, dat als ik er eenmaal ben, het voor negentig procent meevalt, en het ook nog naar de zin heb. Psychologie ergens tegenop zien - Scholieren. Door gebruik te maken van Scholieren.


Kenmerken van overspannen zijn negeren, kan je gezondheid schaden. Somber, huilerig, overal tegenop zien en nergens zin in? Hoewel er volgens de huisartsenrichtlijn ‘geen duidelijke associatie tussen de overgang en depressie, angst en andere psychische klachten’ bestaat, lijken vrouwen in de overgang weldegelijk gevoeliger te zijn voor een sombere stemming. Maar bij overspannenheid ontstaat vooral een gevoel van algehele ontreddering. Bijvoorbeeld: “hoe moet ik dat allemaal gedaan krijgen”.


Overal tegenop zien

Kenmerkend hierbij is moe opstaan, overal tegenop zien , nergens meer plezier in hebben, snel verdrietig zijn, en dan met zo weinig beheersing dat de tranen soms in gezelschap opkomen. Amsterdamse humor: ‘Zelf ben ik al twee keer aan mijn hart geopereerd dus ik zet gewoon mijn kleppen even open. Juist deze vaak illegale passagiersvaart is lastig aan te pakken, vertelt Evelyne Kühne, project-leider van het Meldpunt overlast te watervan de Amsterdamse Dienst Binnenwaterbeheer (BBA). Met creatieve therapie ga je niet praten, maar doen. Deze therapie is gericht op het inzicht krijgen door creatief bezig te zijn.


En niet door het voeren van gesprekken, zoals bij andere therapievormen. Ik voel me moe,slap, lusteloos,zie overal tegenop ,val heel snel in slaap,heb nergens zin meer in,ook de leuke dingen niet. Er zijn ook jongeren die nooit over hun angst heen kunnen stappen.


Overal tegenop zien

Ook niet bij die kleinere dingen. Tenminste: kleine dingen… Voor hen zijn ook kleine dingen groot! Ze zien overal tegenop en gaan zelfs het geringste risico uit de weg. Het overal beren op de weg zien is typisch voor burnout. Het lukt niet meer om een geschikte afstand te bewaren waardoor je overal over emotioneel in zit en de realiteit niet meer onder ogen kunt zien.


Lusteloos, nergens zin in hebben, niet lekker in je vel zitten en overal tegenop zien. Lees ook: stoppen met piekeren. Somber zijn, zwaar op de hand zijn en geen idee waarom. Meestal drijft zo’n bui na een dag (of twee) wel weer over.


Het Trendscenario is gebaseerd op veronderstellingen over hoe trends zich zullen voortzetten in de komende jaar. Hoe deze zich precies zullen ontwikkelen is echter onzeker.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts