donderdag 11 oktober 2018

Er tegenop zien

Er tegenop zien

We schrijven ertegenop aan elkaar als de combinatie een voornaamwoordelijk bijwoord is. Dat is het geval als u de combinatie kunt vervangen door het oorspronkelijke voorzetsel en een naamwoord. Nederlandstalige begrippen en definities. De website probeert alle woordenlijsten op het internet, groot en klein, samen te brengen om het zoeken naar woorden makkelijk te maken. Ik zie er als een berg tegenop.


I am steadfast against it. Yen moet vertellen wat er gebeurd is. Door wat er de afgelopen dagen allemaal gebeurd is moest ik hier weer aan denken en eerlijk gezegd zie ik er behoorlijk tegenop.


Want als er geen verplichtingen zijn om tegenop te zien , is het probleem de wereld uit. Maar toch – er zullen altijd dingen overblijven die je gewoon moet doen. Zoals de belastingaangifte, de vaat, administratie, bepaalde opdrachten op je werk (want je wilt je baan houden), enzovoort.


Deze keer de vraag: Is het ‘ ertegen opzien ’, ‘ ertegenop zien ’ of ‘ er tegenopzien ’? Combinaties van een werkwoord met een vast voorzetsel en het woordje er zijn lastig. De twee hoofdregels voor het aan elkaar of los schrijven van er (en hier, daar en waar) en een voorzetsel zijn:. Er wordt vaak aan een voorzetsel vast geschreven: eraan gewend zijn, erbij zijn, ervoor kiezen, enz. Ik heb ernaar uitgekeken om haar terug te zien.


In andere gevallen schrijven we er naar in twee woorden. Er en naar zijn dan woorden die tot een verschillend zinsdeel behoren. Wie komt er naar de reünie?


Een stoeltjeslift leidt er naar de. Overal tegen op zien , ik heb daar ook last van gehad. Zag overal tegenop , durfde de straat bijna niet meer op. Stond ik in een volle winkel of wachtkamer bij de dokter ,kreeg ik vluchtneigingen.


Ik ben nu jaar en ben ongeveer jaar met de overgang bezig. Onbekende dingen zijn en blijven spannend. Je voelt je moe en je hebt nergens zin in. Hoe krijg je weer energie? Psychologie ergens tegenop zien - Scholieren.


Door gebruik te maken van Scholieren. Alle landen zien er tegenop om nog meer vluchtelingen op te vangen. Maar ik wist ook dat jij haar zou kunnen weerstaan want jouw gedrag en geloof zijn zo, dat zelfs ik er tegenop kijk.


Woorden die (ongeveer) hetzelfde betekenen als ‘opkijken tegen’, met toelichting en mogelijkheden om verder te zoeken. Dat leidt vaak tot problemen, want in situaties waarin je moet wachten (tot papa en mama wakker zijn, tot de andere kinderen de som afhebben, tot je eindelijk in Zuid-Frankrijk bent) wordt meestal rustig gedrag van je verwacht. Ik weet, ik heb er al vaker over geschreven en ik val dus in herhaling.


Er tegenop zien

Maar toch vliegt het me ook dit jaar ineens weer enorm aan: ik zie er tegenop. Als er maar wat gebeurt. Niet zo van oh ja vervelen maar echt bijna hyperventilerend. Het is niet dat ik niet van mijn kinderen houd.


De scholen zijn weer begonnen! Sommige kinderen zien er als een berg tegenop om weer naar school te gaan. Over een paar weken is het al zo ver. En ik zie er als een blok tegenop Mijn man moet daarvan weken aan een stuk dagen werken en in die weken heeft hij iets meer dan een week samen met ons vrij.


Daar weegt de waardering van de rapporteur, uitgesproken in paragraaf 2 voor de Turkse bijdrage aan de strijd tegen het internationaal terrorisme, echt niet tegenop. Het liefst dat weer afzeggen wat je zelf hebt besproken. Ik ga altijd met tegenzin, echt waar, maar ik moet wel zeggen dat ik ontdekt heb, dat als ik er eenmaal ben, het voor negentig procent meevalt, en het ook nog naar de zin heb. Er werd geen menselijke vertaling gevonden. Voeg een vertaling toe.


Er tegenop zien om aan de dag te beginnen Wanneer je ‘s morgens al moe opstaat en er tegenop ziet om aan de dag te beginnen, kies je het liefst de gemakkelijke weg. Of je neemt je steeds voor om gezond te bewegen, maar dat lukt niet omdat je denkt dat je het niet kunt, waardoor je al ontmoedigd raakt voor je goed en wel begonnen bent.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts