donderdag 12 mei 2016

Jou of jouw ezelsbruggetje

Jouw ezelsbruggetje Bij bezittelijke voornaamwoorden in de jij-vorm is het altijd jouw. Bij meewerkende voornaamwoorden zoals: ik geef het boek aan jou , komt er geen -w achter. Ook mogelijk het ezelsbruggetje of dit ezelsbruggetje. Jou verjaardag of jouw verjaardag?


Fouten met ‘ jou ’ en ‘ jouw ’ komen ook doordat je het verschil niet kunt horen. Is het vandaag jou verjaardag of jouw verjaardag? Het ezelsbruggetje hiervoor is dat je in gedachten even ‘u’ of ‘uw’ invult. Je zult niet zo snel per ongeluk zeggen: is het u verjaardag vandaag?


This feature is not available right now. Please try again later. Is het mijn, dan is het ook jouw en is het mij, dan is het jou. Als je het hardop zegt, hoor je vrijwel direct of het goed of fout is.


Zoek per categorie (vak) naar een ezelsbruggetje dat jou helpt om lastige lesstof te onthouden. Als je een profiel aanmaakt, kun je handige ezelsbruggetjes toevoegen aan je favorieten. Heeft jouw knappe kop zelf een ezelsbruggetje bedacht (en staat deze nog niet in het overzicht)?


Voeg deze dan snel toe. Even geleden schreef ik een blog met de titel Jouw verhaal. Als je hier weleens over twijfelt, lees dan mijn nieuwe taaltip!


Wanneer komt er een w achter jou of u? Foutloos schrijven is belangrijk in zakelijke communicatie. Kijk welk aanwijzend voornaamwoord ( jou of jouw ) moet voor , wij helpen je graag. Wil je geen advertenties zien op WelkLidwoord? Dit ezelsbruggetje komt van. Track and Hack biedt het laatste nieuws en de beste tips om jou (en jouw onderneming) te laten groeien.


Net als olifanten zoeken wij de slimste en meest efficiënte routes in het leven. Deze zogenaamde olifantenpaadjes (of lifehacks) delen wij met jou zodat jij gelukkiger, succesvoller, gezonder en productiever kunt leven. Ik nodig je uit om jouw acroniemen, ezelsbruggetjes onderaan in het reactieveld te delen. Indien je er geen kent, plaats dan gerust jouw ervaringen met de deze ezelsbruggetjes: wat heeft het jou opgeleverd?


Je ontvangt van mij als beloning een werkschrift rond de acroniem “LEIDER”: belangrijke en direct toepasbare leiderschapstips. Dat is echt lief van jou ! Ik vind het heel mooi, maar dat had je echt niet hoeven doen joh. Jouw aanwezigheid is al een feestje op zich! En weer is jou een persoonlijk voornaamwoord en jouw een bezittelijk voornaamwoord. Uitleg Het is jouw broek omdat het ook uw broek is.


Het is ik houd van jou omdat het ook ik houd van u is. Je en jij kunnen als onderwerpsvorm meestal door elkaar heen gebruikt worden. Schrijf je bijvoorbeeld ‘ik heb geluncht’ of ‘ik heb gelunchd’? Bepaal eerst de stam van het werkwoord (dit is het hele werkwoord zonder de uitgang -en ), in dit geval dus ‘lunch’.


Jou of jouw ezelsbruggetje

Jou is een persoonlijk voornaamwoord: het wordt gebruikt om te verwijzen naar een persoon, zoals in zinnen en hieronder. Je kunt ‘ jou ’ ook gebruiken om een bezit aan te geven. De bezitsrelatie duidt je dan aan door het woordje ‘van’, dus: van jou.


Dit is te zien in zin en 3: “Het boek van jou “. In dit liedje van Racoon leer je een handig trucje: vervang jou gewoon door mij. Moet er een n achter mij? Ezelsbruggetje Als of dan - in Nederlands;.


Jou of jouw ezelsbruggetje

Ik overtref jou in grootte, dus is het DAN Zij is net zo groot … hij. Er wordt niet overtroffen, dus is het ALS. Henk zet jouw gegevens op de lijst. Is deze fiets van jou of van hem?


En dit kan allebei, maar betekent iets anders: Is het boek van jou of.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts