woensdag 17 april 2019

Het leven begint bij 40

Het leven begint bij 40

Een inspirerende podcast voor iedereen die het soms benauwd krijgt bij het idee dat er voortaan een. Het leven begint namelijk echt pas bij ! Ga best niet gaan joggen vooraleer je kaarsjes moet uitblazen. Je bent geen , maar pas met jaar ervaring. Ze ziet eigenlijk vooral voordelen.


Toen Famme’s Suzanne afgelopen maand deze respectabele leeftijd wist te bereiken, realiseerde zij zich: Justin Bieber (23) had mijn zoon kunnen zijn. Ze zeggen vaak dat het leven pas bij begint , dus dat moment kan natuurlijk niet onopgemerkt voorbij gaan. Klopt dat, of is het alleen een holle slogan om een voortijdige midlifecrisis te voorkomen? Wordt het leven beter na ? Nou stiekem is het al weer weken geleden dat ik jarig was.


En ik heb het ook heel gespreid gevierd. Dus vandaar dat er nu pas iets online verschijnt hier, op Mamasmetthee. Van harte gefeliciteerd met je 40ste verjaardag! Krijg je het soms een beetje benauwd bij het idee dat er voortaan.


Haha, ik heb het nu een jaar ervaren en zoals ik graag doe, veel opgestoken en veel over opgeslagen. Omdat ik ook graag schrijf deel ik alle verhalen en ervaringen van mezelf en anderen in dit blog dmv een column. The big may Born in My launch year into the best decade ever. On my next birthday, I will be.


Bijvoorbeeld het Suikerfeest na de periode van de Ramadan. De roman Veertig van Kees van Kooten. Ali Baba mee af moest rekenen. Je vindt het bij Lobbes. Voor 23:besteld is de volgende werkdag al in huis!


Het leven begint bij 40

Wat was dat nog ver weg, ik zou dan al zijn! Natuurlijk is worden niet anders dan worden of 4 het is wat de mensen en media ervan gemaakt hebben. Of ben je juist razend benieuwd naar wat het volgende decennium je te bieden heeft?


Geen noo want dit bijzondere boekje staat boordevol wijze woorden en citaten over veertig worden en verklapt de talrijke voordelen die voor -plussers zijn weggelegd. We kennen allemaal de tijd waar we met ons soepele en, let wel, ranke strakke lijf, als een jong deerne, huppelend door het leven gingen. In een fraaie beweging op tafel sprongen om daarop te gaan dansen, het drinktempo makkelijk bij konden houden, lachen zonder rimpels en bijbehorende groeven.


Maar ja, leeftijd is wel iets waar mensen toch wel een soort van waarde aan hechten. Leuke het leven begint bij cadeaus om te personaliseren - T-shirts, posters, koffiemokken, borduurwerk en meer van zazzle. Kies jouw favoriete het leven begint bij cadeau uit duizenden beschikbare producten. Ik begreep het destijds niet.


Ik was toch al lang begonnen en dan raakt toch juist alles in verval? Nu jaar later denk ik, ze had volkomen gelijk! Maar dat het zo zou lopen had ik niet kunnen voorspellen. Zo veel avonturen rijker, een beetje meer rust in hoofd en hart, ik vind het wel prima, dat ouder worden! De kraaienpootjes en het loshangend vel, liefde is altijd het antwoord.


Ik vind het leven met veel en veel leuker dan toen ik 1 2 of was. Het is een kwestie van omarmen. Maar goe als je zo oud bent, dan wil je dat weer helemaal niet geloven als iemand dat tegen je zei.


In ieder geval: alsnog van harte! Nu begint het echte leven ”, schreef mijn schoonzus vanuit de Domincaanse Republiek. Zij kan het weten, ze is al veertig, dus ik neem het graag van haar aan. Ik weet het nog goe het was toen al lachen met mij! Een mooi moment voor bespiegeling.


Het leven begint bij 40

Dat betekent in geen geval dat deze medewerkers niet inzetbaar zijn! Ook hier kunt u gebruik maken van het mentorschap voor jongere werknemers. Bespreek vooral wat men nog verwacht van het werkzame leven.


Mijn ervaring leert dat het belangrijk is om met deze medewerker regelmatig gesprekken te voeren over ‘ het leven na het werk’. Veertig is het atoom nummer van zirkonium een scheikundig element. Min veertig is temperatuur die op de fahrenheir en Celciusschaal overeen komen Dus, - °F = - °C.


Het mooie van de film is de ondertoon van nieuw leven dat erin verweven zit. Onze held Allan verzeilt in allerlei bizarre sitiaties. Hij bouwt bommen, sluit vriendschap met de maffia, ontsnapt aan terreur van Stalin en raakt vezeilt in een liefdesdrama met dodelijke afloop. Als een wervelwind komt de wereld op hem af.


Je kunt elke dag opnieuw beginnen, heb ik geleer en toch schijnt het leven volgens velen pas bij echt te beginnen. Misschien dat ik daarom juist nu opnieuw nieuwsgierig ben naar de betekenis van veertig worden. Dertien is immers een belangrijke cyclus in de Tzolkin kalender.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts