maandag 16 januari 2017

Rondkomen als alleenstaande

Rondkomen als alleenstaande Het leven is duur. En al helemaal als alleenstaande. Hoe doen andere mensen dat toch? Schrijf al je inkomsten en uitgaven op. Het geeft je een goed zicht op waar jij op kan besparen.


Als je wilt gaan studeren als alleenstaande moeder kan je het maximale aantal uren opvang per maand afnemen (2uren). De website voor studerende moeders is wat concreter met informatie over als je een studie wilt gaan doen. Zij hebben een beter beeld van wat je vergoed krijgt in welke gemeente. Lees hier tips over geld besparen als alleenstaande.


Informatie over kosten verminderen, omgaan met maandelijkse vaste lasten in een beperkt maandbudget. Ik weet dat er ouders zijn met minder te besteden, of zelf een gezin dat moet rondkomen van dit bedrag. Ik heb er nog wat angst voor omdat ik tijdens mijn huwelijk mijn salaris (werkte wel minder) als zakgeld had dus alleen voor de leuke dingen kon gebruiken. Alsik zie hoe ik daarmee omging dan baart me het zorgen hoe ik dit aan ga pakken.


Rondkomen als alleenstaande

This Pin was discovered by Nah, Letsgowithnolastnamethistime. Discover (and save) your own Pins on Pinterest. Als je een beetje oplet ga je regelmatig 1 terug betaalt acties tegenkomen.


Al wat je moet doen is origineel kasticket met bon opsturen naar een adres. Dikwijls krijg je nog je postzegel terug betaalt. Wel opletten dat je geen twee producten op hetzelfde kasticket hebt, maar bij colruyt maken ze er geen spel van als je dingen opsplitst. Ook krijg je als 65-plusser vaak korting op het openbaar vervoer, de bioscoop en in vakantieparken. Anita kan ook lid worden van een ouderenbond om in aanmerking te komen voor kortingen.


Maak een gratis afspraak bij het Geldloket. Wij denken graag met u mee. Je kunt dus best goed rondkomen als alleenstaande van een bijstandsuitkering is mijn ervaring. Dat je ook nog kunt sparen daarvan had ik zelf nooit verwacht! Een superfijne meevaller!


Inderdaad Andre, de alleenstaande in de bijstand of met een minimuminkomen heeft het slecht. Als intake-medewerker Voedselbank zie ik meer en meer aanvragen van deze groep en dan vooral vanaf jaar, ontslag, moeten nog zo’n jaar werken, komen niet meer aan de bak, wat rest is een aanvraag bij de voedselbank. Om zelf te kunnen voorzien in de kosten van levensonderhoud is het noodzakelijk om over inkomen te beschikken.


Gelukkig is het zo dat de meeste mensen in Nederland goed kunnen voorzien in hun eigen onderhoud door inkomsten uit bijvoorbeeld werk, er zijn echter ook situaties waarin dat niet vanzelfsprekend is. Wat is dat minimumbedrag eigenlijk? Op aanvraag stuurt het Nibud me een minimumvoorbeeldbegroting voor een alleenstaande in de bijstand. Per maand begroot het Nibud hierin € 1voor voeding.


Al een laag bedrag, maar het kan nog lager, vind ik. Wat als er plots een dwingende rekening van € op de mat valt? Ben je een alleenstaande ouder? Of dat nu bewust is of een gevolg van een (echt)scheiding of na een overlijden, hier vind je informatie over hulp en ondersteuning, wetgeving en organisaties voor alleenstaande ouders. Zij zullen ongetwijfeld ook huurtoeslag hebben, behalve als ze een superlage huur hebben.


Rondkomen als alleenstaande

Daarnaast hebben zij meestal recht op kwijtschelding van gemeentelijke lasten en waterschapslasten. Als u doorwerkt nadat u de AOW-leeftijd bereikt heeft, houdt u recht op het wettelijk minimumloon. Dat blijkt knap lastig te zijn. Nibud: Traditioneel kostwinnersgezin met modaal inkomen heeft het financieel gezien zwaar.


Het Nibud maakt zich zorgen over gezinnen waarbij één ouder werkt en een jaarinkomen heeft tot 35. Helaas ben ik nooit voor sociale huur in aanmerking gekomen ( als student kon niet en daarna direct boven de grens gekomen). Veel mensen die al langdurig rondkomen met weinig geld weten heel goed hoe ze goedkoop kunnen eten. Maar als je pas sinds kort weinig geld te besteden hebt, kan dat in het begin lastig zijn. Goedkope boodschappen tips: Kijk goed naar de prijzen.


Hieronder staan wat tips. Want, als alleenstaande moeder heb ik niet alleen gebrek aan slaap, geld en seks. Ik beschik ook over een chronisch tekort aan tijd.


Hoe je het redt als ‘single mom’?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts