woensdag 23 november 2016

Ergens tegenop zien

Nederlandstalige begrippen en definities. De website probeert alle woordenlijsten op het internet, groot en klein, samen te brengen om het zoeken naar woorden makkelijk te maken. Ik zie er als een berg tegenop.


I am steadfast against it. Een moeilijk gesprek, een spannend examen of een medische ingreep: het zijn allemaal dingen waar we tegenop zien. Deze meditatie geeft je meer rust en vertrouwen in de aanloop ernaar toe.


Ik heb sinds maart veel last van moeheid en overal tegenop zien. Ze vroeg naar het werk en thuis en denkt dat het door stress komt. Ze adviseerde mij om naar een psycholoog te gaan. Elke keer als je ergens tegenop ziet of je van te voren al druk maakt over dingen die misschien helemaal niet gebeuren, denk je terug aan een situatie waarin het goed afliep. Dat zal nu nog even lastig zijn.


Ergens tegenop zien

Het is namelijk heel menselijk om de dingen die goed gaan als vanzelfsprekend te zien of te vergeten en de dingen die fout liepen, op te. Bronnen De spreekwoorden en gezegden zijn afkomstig van quote, en onze gebruikers. Overal tegen op zien , ik heb daar ook last van gehad.


Zag overal tegenop , durfde de straat bijna niet meer op. Stond ik in een volle winkel of wachtkamer bij de dokter ,kreeg ik vluchtneigingen. Ik denk dat ergens tegenop zien vooral te maken heeft met het feit dat je niet weet wat je kan verwachten. Je geeft zelf voorbeelden hiervan (bloedprikken voor de eerste keer). Eh, als ik ergens tegenop zie en ik bepaal zelf wanneer ik dat doe, dan doe ik dat zo gauw mogelijk, het liefst zodra ik hoor dat het moet, dan ben ik er maar vanaf.


Ergens tegenop zien

Geplande dingen waar ik echt tegenop zie heb ik eigenlijk nooit, wel dingen waar ik een beetje nerveus voor ben natuurlijk, maar dan is dan nooit echt een vervelende nervositeit. Woorden die (ongeveer) hetzelfde betekenen als ‘opkijken tegen’, met toelichting en mogelijkheden om verder te zoeken. Soms kijk je ergens als een berg tegenop en dat weerhoudt je ervan om successen te behalen.


Van uitstel kom afstel, wanneer je een probleem (berg) niet trotseert zal deze steeds groter worden. Als een berg tegenop zien. Ik lag in be moe, te moe. En het begon te kriebelen. Ik ben er weer, het is er weer.


Van de angst om niet meer te bloggen tot… het herkenbare feestje dat ik over mijn slaap heen stap, zinnen in mijn hoofd zich vanzelf voltrekken en mijn vingers vanzelf hun werk doen. Of het nu gaat om een presentatie, een spannende afspraak, een sollicitatiegesprek of het schrijven van een lastig verslag, vervelend is het zeker als je ergens tegen opziet. Daarom geef ik tips die mij helpen om minder tegen dingen op te zien. Wat als je ergens tegen opziet? Ergens tegen opzien , ik weet hoe vervelend dat kan zijn.


Ik heb nooit ergens zin in, overal tegenop zien. Het liefst dat weer afzeggen wat je zelf hebt besproken. Ik ga altijd met tegenzin, echt waar, maar ik moet wel zeggen dat ik ontdekt heb, dat als ik er eenmaal ben, het voor negentig procent meevalt, en het ook nog naar de zin heb.


En wanneer jullie de anderen zien vallen aan de kant, diegenen die er niet tegenop kunnen wegen om MIJN Heilige Bruid genoemd te worden, haal jullie ogen af van de gevallenen. Van Dale verzorgt een groot en gevarieerd aanbod met tientallen titels op taalgebied om taalgebruikers effectief te ondersteunen - op school, kantoor, thuis of op reis. Het is gemaakt door vertaalgeheugens van de Europese Unie en de Verenigde Naties te verzamelen en de beste domeinspecifieke meertalige websites bij elkaar te brengen.


De les die ik leerde van ergens tegenop zien en het tóch doen. Ik zag er echt als een enorme berg tegenop. In een gezellige bui tijdens een etentje had ik toegezegd om als vrijwilliger een bardienst te draaien tijdens een jaarlijks evenement in ons dorp. Bij het nemen van deze stappen en dus bij het beklimmen van die berg kan ik je zeker behulpzaam zijn.


Hier kun je bijna niet meer tegenop. Tjonge hier is geen plu tegenop gewassen hoor dit is geen mop of toch ? Door elkaar genomen kan u hier met kinderkleding zeker tegenop zien ! Je kunt hier uit alle macht tegenop varen! Je krijgt het in je hoofd maar niet sluitend hoe je het gaat doen.


Dit interpreteren we dan vaak in ons bewustzijn dat iets moeilijk is. Op het moment dat we zo gaan denken, voelen we ook dat het moeilijk is. De twee hoofdregels voor het aan elkaar of los schrijven van er (en hier, daar en waar) en een voorzetsel zijn:. Er wordt vaak aan een voorzetsel vast geschreven: eraan gewend zijn, erbij zijn, ervoor kiezen, enz.


Op zondag maart zal er een interview met de band te horen zijn en dan zal duidelijk worden of ze gewonnen hebben van de band waar ze tegenop moeten boksen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts