Maar het contact opnemen met de Luisterlijn is wel begrensd. De Luisterlijn wil bereikbaar zijn voor iedereen en probeert de aandacht zo goed mogelijk te verdelen. Daarnaast vinden we het belangrijk dat een gesprek helpt of iets bijdraagt.
We willen ook voorkomen dat mensen steeds afhankelijker worden van het bellen of chatten met de Luisterlijn. Onze chatroom is open van maandag tot en met vrijdag van 13u tot 19u. De medewerkers van het JAC chatten maar met één oproeper tegelijk. Een chatgesprek duurt maximum uur, zodat ook anderen de kans krijgen om te chatten.
Indien er teveel oproepen tegelijk zijn, bestaat de kans dat we aan je vragen om het later nog eens te proberen. Bij een chatgesprek praat je met een hulpverlener van het CAW. Zij zijn deskundig in het begeleiden van mensen met welzijnsvragen en werken in één van de CAW’s in Vlaanderen. Je kan je verhaal vertellen, advies of hulp vragen.
Je blijft altijd zelf bepalen wat je nodig hebt. Even behoefte om je hart te luchten of advies en raad nodig? Stuur je berichtje je krijgt binnen min antwoord! Zoek je iemand om anoniem en in alle privacy mee te praten? Dan kan telefonische hulpverlening of online hulpverlening interessant zijn.
Bij een aantal organisaties kan je terecht voor een telefonisch gesprek of een online chat. Wel dien je rekening te houden met kosten wanneer je meerdere afspraken gaat maken voor een hulptraject bij een hulpverlener. Dit doe je in overleg met de hulpverlener.
Als je bent aangemel kun je chatten met onze hulpverleners. Je kunt je verhaal delen of vragen stellen. Samen met jou kijken we wat we voor jou kunnen betekenen. Je hebt ook de mogelijkheid om een anoniem account aan te maken. Met een account kun je altijd je chatgesprekken en informatie die je van ons krijgt teruglezen.
Annelinde (19) Mijn verlegenheid zit me al mijn hele leven in de weg. Chatten met de hulpverlener. Als kleuter durfde ik niet bij Sinterklaas op schoot te zitten. Ik durfde niets te zeggen tijdens het kringgesprek. Nachtenlang lag ik te huilen als er weer zo’n ‘middelpunt-moment’ in aantocht was.
Bij ons kan iedereen dagelijks terecht. Dus ook tijdens de nachturen. Je belt of chat met een getrainde vrijwilliger. Wij geven geen gegevens van jou door aan anderen.
Bij Tele-Onthaal kan je elke avond en woensdag-en zondagnamiddag terecht voor een anoniem chatgesprek. Het gesprek blijft strikt vertrouwelijk tussen jou en de vrijwilliger. Er blijven geen sporen van het chatgesprek achter op je computer. Op twee of drie avonden per week kan dit met een psycholoog, op andere dagen alleen met andere jongeren.
Je kan bellen, mailen of chatten met een hulpverlener. Vertel je verhaal op onze chat. Wij zijn er voor jou en luisteren met volle aandacht en zonder oordeel naar jouw verhaal. Wij leven mee en stellen soms ook kritische vragen. Tijdens een chat heb je direct online contact met een hulpverlener en kun je jouw probleem voorleggen.
Anoniem chatten over een alcoholverslaving is ook dag en nacht mogelijk met lotgenoten. De hulpverlener zal samen met jou de vraag onderzoeken en het gespreksdoel vaststellen. Klik op de button, klik voor hulp, om anoniem te chatten met een hulpverlener over jouw alcoholverslaving. U kunt overal een vraag. Neem direct contact op.
Bij Chat met Fier kun je (anoniem) je verhaal delen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten
Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.