maandag 5 februari 2018

Bestaat het lot in de liefde

Bestaat het lot in de liefde

In deze aflevering gaat het over dat echte liefde niet gelijk staat aan bescherming. Abonneer gratis op ons. Ik zal vertrouwen blijven hebben en verder maar lekker genieten van het moment.


Dan komt de rest vanzelf. Ik ben het nog nooit tegengekomen, en ik denk dat dat nooit zal gebeuren. W at je nooit moet doen als je denkt dat er sprake is van ware liefde.


Wat houdt de grote liefde in? Bestaat die dan echt, de grote liefde, of is het gewoon wishful thinking, een reusachtige illusie, iets dat we ons in een sentimentele bui wijsmaken? En, als we die dan toch op een dag tegen het lijf kunnen lopen, is die eenmalig of kan je er ook twee of drie in je leven toelaten?


De wet aantrekking werkt altij maar hoe maak je er gebruik van om je soulmate en ware liefde te vinden? Acht punten om je hierbij te helpen. Een soulmate is een persoon die past bij jouw ‘zijn’, jouw manier van in het leven staan en je levensstijl. De term wordt gebruikt voor een specifieke levenshouding waarin men alles wat in het leven gebeurt, waaronder dus lijden en verdriet, beschouwt als goed.


Zelfs dingen die niet goed zijn, worden dan tenminste. Dit klinkt voor sommigen misschien te romantisch en magisch. Het echte geluk bestaat. Maar het is in mijn ogen wel zo. Zoals de mens onstervelijk is, is de ware liefde ook onstervelijk.


Soms heeft het meer tijd nodig. En lijkt alles tegen ons te zijn in ons leven. Tegenslagen met als gevolg verdriet, woede en onmacht.


Arthur Schopenhauer: medelijden is echte liefde In het hart van Schopenhauers filosofie staat de these dat alles wat bestaat , leeft en ademt de belichaming is van een redeloze, blinde, doelloze en onverzadigbare wil tot leven die oneindig is in zijn streven. Dit lijkt enigszins op het idee van “jouw betere helft. Dit idee betekent dan ook dat we de plicht hebben om op zoek te gaan naar die liefde tot we het vinden. Voor hen waren dingen als zielsverwanten en het lot werkelijkheden die het succes van hun relatie verklaarden.


Bestaat het lot in de liefde

Tot slot kunnen we zeggen dat de wetenschap niet kan ontkennen dat liefde op het eerste gezicht echt bestaat , en succesvol kan zijn. Desondanks vindt er voor veel mensen niets meer dan aantrekkingskracht plaats nadat hun ogen elkaar. En misschien vraag je je nog steeds af of echte liefde bestaat ? Of is het gewoon gedegradeerd tot de categorie van de verhalen over de kerstman en eenhoorns? Waarom lees je niet over deze tien dingen, en voel je die lang vergeten vlinders in je buik.


En geloof nogmaals in ware liefde. De neiging bestaat het leven voorwaardelijk of selectief te benaderen, om alleen af te gaan op wat bevalt, en te willen vermijden wat niet bevalt. Voorkeuren en idealen bepalen dan de dagelijkse bril. Toch zag ik het om me heen, mijn ouders zijn een goede voorbeeld van echte liefde tussen twee mensen. Want echte liefde bestaat.


Geen geluk in de liefde Tot mijn 26e heb ik niet veel geluk in de liefde gehad. Naast alle scharrels dates die ik gehad heb en pogingen die er gedaan zijn heb ik drie relaties gehad. De een gelooft dat er één juiste persoon bestaat die we vroeg of laat vanzelf- door het toeval of het lot - tegenkomen, terwijl de ander ervan overtuigd is dat er meerdere potjes op één deksel passen.


Leven en Lot is verre van een klassieke oorlogsroman. Ze denkt gewoon dat romantische liefde veel te ingewikkeld voor haar is en dat zij te ingewikkeld is voor de liefde. Ze is ervan overtuigd dat het lastig is om van haar te houden, dat het niet haar lot is om eeuwige liefde te vinden.


Bestaat het lot in de liefde

Re: Bestaat de ware liefde ? Net zo als dat ik ook in kismet, het lot geloof.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts