dinsdag 9 juni 2020

Zie ik je nog eens terug

Dat je zo een gevoelens bij mij teweeg kan brengen, wil zeggen dat je enorm goed kan schrijven. Toen ik het boek voor de eerste keer las was ik geschrokken op het einde en vermits ik zelf twee zussen - waarop ik vroeger zelf moest letten - en één broer heb - die op mij moest letten- denk je hier wel even over na. Zie ik je nog eens terug?


Zie ik je nog eens terug

Het gaat om de verwerking van deze tragische gebeurtenis, de herinneringen aan de persoon die je kwijt geraakt bent en de schuldgevoelens die je kunnen teisteren. Die idee doet prompt mijn hartslag de hoogte ingaan. Ons verhaal, hoogstpersoonlijk en tegelijkertijd wellicht zeer universeel, wordt over een goeie twee weken de wijde wereld ingestuurd. Met veel liefde en respect bewaart en herstelt hij oud speelgoed.


Als Sara de oude eigenaar van een speelgoedmuseum ontmoet, weet hij haar met allerlei. Het is zelfs nog mooier als je het de tweede keer leest. Dan snap je opeens waarom Sara geen pop met een rood kleed wil en waarom ze vindt dat beertje zijn armen te klein zijn.


Hij kan niet eens zijn oren dichtstoppen, nu moet hij alles horen. Opeens staat er een meisje in het speelgoedmuseum. Ze zal een jaar of acht zijn. Ze staat er doodstil, als versteend.


Get this from a library! Uniek aanbod (tweedehands) boeken. Zonder betuttelend te zijn, wil Nestor Sara helpen. Wat is er gebeurd dat Saartje nu al een paar weken Sara heet?


En waarom reageert ze zo vreemd? Heel erg mooi, heel erg echt ook. Ik pak mijn mobiel om hem uit te zetten. Carll Cneut Print book: Elementary and junior high school: Dutch. Ik zie nog net dat ik een bericht van Jip heb gekregen.


Ik wil het openen maar de lege batterij is me voor. Ik zie hoe de telefoon afscheid van me neemt en stop hem terug in mijn jaszak. De bus verdwijnt uit mijn zicht.


Mijnheer de Voorzitter, ik heb om het woord gevraag omdat ik nog eens terug wil komen op hetgeen mevrouw Morvai eerder heeft gezegd. Zal ik je ooit weer zien? Je nam het voor me op als ze me weer eens uitscholden. Met de eindmusical heb ik voor jou gezongen: Wanneer zie ik je terug , maar wel van K3. Voor jou, en ik bracht iedereen aan het huilen.


Telkens als ik dit liedje luister, kijk ik naar. In Francien, laat je tieten nog eens zien vertelt Francien Regelink over haar ervaring met sexting en de gevolgen ervan. Toen ze jaar was, maakte zij een screenshot van haar borsten en. Andrei Lugovski komt nog eens terug op zijn vergiftiging: “ Ik zag niet meer, hoorde niet en had geen nagels meer”. En ik ben nog altijd herstellende.


Zie ik je nog eens terug

Weet je , mensen vragen zich soms af. En dan moet je eens terug denken aan deze avon deze maaltijd en aan mij. Sommige kleuters zijn nog wat onwen-nig. Anderen hebben veel te vertellen.


Met het kader kunnen we iedere kleuter eens in de kijker zetten. Misschien zijn er nieuwe kleuters. Je wou zelfs niet even met mij praten, maar heb geduld Ik ben nu verander dat laat ik jou zien Ik zie het nu anders, krijg ik nog een kansje misschien? Eens dan kom je bij me terug Zul jij alles weer vergeten zijn Wat ik zei, hoe ik eet, elke dag ik deed jou zoveel pijn Maar ik zeg wat ik nog voor jou voel, ik geef mijn hart Eens dan kom je.


Zie ik je nog eens terug

Of wil je me dat ook niet vertellen? Ik zou teruggaan naar een kopermijn in Zweden die ik ooit bezocht voor mijn werk. Ik had net een nieuwe camera waar ik geen raad mee wist.


Bovendien regende het, nee het góót.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts