woensdag 11 april 2018

Lat relatie samengesteld gezin

Lat relatie samengesteld gezin

Als je kinderen hebt uit een vorige relatie , en je begint een nieuwe relatie met iemand die ook kinderen heeft uit een vorige relatie , dan komt hier heel veel meer bij kijken dan bij een nieuwe relatie zonder kinderen. Vaak hebben jullie allebei al veel meegemaakt, en jullie kinderen ook. Wij zijn met onze kinderen al jaar een samengesteld gezin , waarvan wij samenwonen. Onze kinderen zijn nu vanaf jaar tot jaar. Wij hebben binnen het gezin veel problemen onderling.


Zij accepteren mij nog steeds niet, zij willen meer contact met hun vader die het hen niet op de manier dat zij willen kan geven. Vraag voor de lat-ers met kinderen: hoe vaak zien. Het is maar zelden zo dat kinderen ‘moeilijk’ zijn, of dat stiefouders niet geschikt zijn voor hun rol. De onduidelijkheid die desalniettemin ontstaat komt vaak voort uit schuldgevoel. Daarom heeft Stiefgoed alle bestaande hulpverleningsmodellen getoetst en aangepast aan de behoeften van een samengesteld gezin.


Het is een doelgerichte, kortdurende en effectieve werkwijze die duurzaam oplossingen biedt voor de. Ja, ik ben wel echt gek op hem, maar ik geloof niet dat de voordelen van een samengesteld gezin opwegen tegen een leven met mijn twee meiden alleen thuis, waar ik kan doen en laten wat ik wil, en wat ook goed is en vertrouwd en bovenal: ongecompliceerd. Ik ben na de scheiding in het huis blijven wonen en ben financieel onafhankelijk. Ongeveer één op twintig Vlamingen boven de dertig zit in een latrelatie (living apart together). Vaak gaat het om gescheiden partners die een oplossing zoeken om hun nieuwe relatie te verzoenen met het ouderschap.


Getrouwd zijn of een relatie hebben met iemand maar niet hetzelfde onderdak delen. Twee mensen hebben een relatie en kinderen met elkaar maar wonen niet samen. Maar dit is natuurlijk niet waar.


Je partner heeft in een lat relatie net zo veel liefde en aandacht nodig als in een gewone relatie. Het verschil is dat jullie in een lat relatie niet bij elkaar zijn in de tijden dat je geen aandacht aan elkaar geeft. Wie is voor jou de belangrijkste, mama? Met deze vragen wordt ik inderdaad meermaals geconfronteerd door mijn zoontje van jaar. Samen met mijn partner vormen wij sinds jaar een samengesteld gezin met mijn zoontje en zijn zoontjes.


Die variant noemt men een open relatie. Wat is een Lat relatie ? Inzicht maakt jouw sterker. Ik raad je aan om professionele hulp te zoeken voor de relatie met je zoon en ex-man. Ik denk dan aan een gezinstherapeut. Het vormen van een nieuw samengesteld gezin vraagt veel tijd en nog veel meer geduld.


Als de relatie tussen stiefouder en ex bij aanvang slecht is, heeft de stiefouder er belang bij om de. Anderzijds stel ik vast dat er over de latrelatie weinig literatuur bestaat. Mensen die in een nieuw samengesteld gezin of in een ander alternatieve relatievorm zitten hebben geen model.


Mijn vriendin en ik vormen sinds jaar een nieuw samengesteld gezin. Wij wonen sinds kort samen in mijn woning (die alleen mijn eigendom is omdat ik deze heb overgehouden na mijn echtscheiding). Ik heb kinderen in co-ouderschap (week-week regeling). Dat zal wel niet voor niets zijn.


De relatie is niet stevig, niet intens, niet voor altijd genoeg om huwelijksplannen te maken. Ik vind dat een beetje vreemd beeld. Er zijn ook mensen die voor een LAT - relatie kiezen, zodat zij het samen prettig hebben, zonder de problemen en ruzies die een samengesteld gezin vaak geeft. Het samengestelde gezin is dan een feit.


Tegelijkertijd gaan deze exxen weer nieuwe relaties aan die, na verloop van tij veelal ook een permanent karakter krijgen. En natuurlijk wordt dan geprobeerd om de kinderen uit de vorige relatie een nieuw thuis te bieden. Een kind heeft gemiddeld jaar nodig om de scheiding van zijn ouders te verwerken.


Een samengesteld gezin heeft gemiddeld jaar nodig om zich te settelen. Verwacht dus niet dat het vanaf dag één goed loopt. Stel de verwachtingen bij!


Omdat de vorige relatie al “faalde”, sluipt het er onbewust in dat de lat nu hoger komt te liggen. Latten’ zit in de lift bij scheiding.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts