donderdag 18 januari 2018

Dat is meer dan hem lief is

Dat is meer dan hem lief is

Acht is meer dan duizend. Het jaar heeft veel dagen en nog meer maaltijden. Hoe dichter bij de dood hoe meer spektakel. Wat dood is bijt niet meer. Hij kan zijn gat niet meer herdraaien.


Dat gat is niet meer te stoppen. Er is meer gelijk dan eigen. Dat is meer geluk dan wijsheid. Genoeg is meer dan veel. Hoe meer gewin hoe meer behoeften.


De Roemeen moest er de opvolger van Frenkie de Jong worden. Dit is al mijn derde werkgever in drie seizoenen in de Formule 1. Dat zijn meer veranderingen dan me lief is. Wat bij Williams gebeurde was frustrerend. Geen discussies, ik lag eruit.


Ik deed een goed seizoen en raakte mijn stoeltje om andere redenen kwijt. Hoe dan ook, dat is verleden tijd en ieders loopbaan verloopt anders. Maar activity-trackers doen meer.


Zo vond een eigenaar zijn hond na een logeerpartij bij een commerciële pet-sitter wel erg onrustig. Het uitlezen van het apparaatje van de hond liet zien dat de beloofde dagelijkse wandelingen en andere activiteiten alleen een belofte waren geweest, maar nooit waren uitgevoerd. Wanneer ik haar dan uitleg dat deze jongen heel erg ongelukkig werd omdat andere kinderen vreselijk onaardig voor hem waren en hem tot het uiterste hebben gepest, kan ze er enigszins betekenis aan verbinden.


Dat is meer dan hem lief is

Ik vertelde haar dat andere kinderen hem dermate hadden gepest, dat hij niet meer wilde leven. Meer dan de helft van de artsen werkt meer dan uur per week, maar eigenlijk willen ze een betere balans tussen werk en privé. Dat blijkt uit een enquête van de artsenvereniging BVAS bij 1. Dat zakgeld is vrij te besteden, we hoeven er geen.


In deze aflevering krijgt Bob meer informatie dan hem lief is. Van Rutger Aan Bob Onderwerp Verkeerde gamba Goedemorgen Bob, Ik kan vanochtend helaas niet aanwezig zijn bij het MT. Ik heb echt geen oog dichtgedaan vannacht. Na drie dates werd het duidelijk dat er niet meer in zat dan vrienden zijn, maar ondertussen is hij wel één van mijn beste vrienden geworden. Het blijft raar om hem te vertellen over dates met andere jongens omdat we zo ook zelf zijn gestart, maar het went wel.


Dat is meer dan hem lief is

Ik ben alvast heel blij dat Tinder me aan deze vriendschap heeft geholpen. Dat zegt managementwetenschapper Bas Kodden in dit interview op Management Impact. Want alleen organisaties die investeren in mensen – in sociale innovatie - kunnen duurzaam groeien.


Iedereen wil hem hebben. Hij heeft geweldige dingen met ons gedaan en het voetbal dat hij voorstaat is ook fantastisch. De meeste mensen met veel geld zijn ongelukkig en dat kan ook bijna niet anders.


Bezit kan je eenzaam maken. In de villawijk zijn er minder buren, dus minder kinderen en vaak meer oudere mensen die geen tijd voor je hebben. Pesten maakt meer kapot dan je lief is Als ik de woonkamer binnenkom en mezelf op de bank nestel, komt mijn oudste dochter van zeven jaar naast me zitten en drukt zich lekker tegen me aan. Als we even zo zitten kijkt ze me aan en vertelt dan over die ene jongen die zo is gepest dat hij niet meer wilde leven. Alcohol maakt meer kapot dan je lief is Ik groeide op in een gezin waar alcohol een belangrijke rol speelde.


Eigenlijk speelt alcohol nog steeds een belangrijke rol in ons gezin, maar ook in de familie. Ik weet dat hij wel eens van die blaadjes koopt en het idee dat hij dan zijn genoegen haalt uit het bekijken van andere vrouwen dat vind ik toch niet zo prettig. Het geeft me een beetje het gevoel dat ik niet goed genoeg meer voor hem ben, dat ik hem dat niet meer kan bieden. Als je lief iets probeert uit te leggen, geef dan enkel hem aandacht.


Bob is divisiedirecteur bij een groot concern.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts