woensdag 20 december 2017

Ben ik mooi genoeg

Ben ik mooi genoeg

Mooi genoeg om mee te mogen doen. Dat is nu niet namelijk niet zo. Wel met mijn eigen kleine clubje vriendinnen natuurlijk maar voor de rest ziet niemand me staan en als ze me wel zien staan maken ze pest-opmerkingen. Laat je daar verrassen door de reactie van de lezers. Ben ik wel mooi genoeg ? Heel wat kinderen en jongeren maken zich weleens zorgen over hoe ze eruitzien.


Hoe veel zelfvertrouwen heb je eigenlijk? In de uitslag vind je ook een aantal wetenswaardigheden over zelfvertrouwen. Kies bij elke vraag welke van de drie antwoorden het beste bij jou past.


Ik zit nu elke dag over na te denken, ben ik wel goed genoeg ? Het maakt me kapot van binnen. Inmiddels ben ik veel zelfbewuster en weet ik waar ik goed in ben en waar ik helemaal niks van bak. En dat er altijd mensen zullen zijn die mij niet leuk, mooi of goed genoeg vinden. En het fijne is, ik vind dat inmiddels helemaal oké!


Omdat ik weet dat het het belangrijkste is wat IK van mezelf vin niet een ander. Dat je nog steeds niet goed genoeg bent. Niet van binnen, en niet van buiten. Maar ho eens, stop daar. Ik kan het je niet vaak genoeg vertellen, maar: wat ben je mooi ! Je identiteit in Christus vinden.


Ik kwam tot de schokkende ontdekking dat ik , nog steeds, elke dag probeer te voldoen aan allerlei geschreven en ongeschreven regels van deze wereld. Ik slikte en wist geen antwoord te geven. Want wat zeg je in zo’n geval? Omdat mama vindt dat ze niet mooi genoeg is?


Of omdat mama het mooi vindt? Hoe dan ook, ik zal precies hetzelfde tegen haar zeggen als mijn ouders vroeger tegen mij zeiden wanneer ik make-up wilde opdoen. Dat heb je helemaal niet nodig, je bent al mooi genoeg ’. In dit artikel wil ik even kort reageren op de vraag van een vrouw.


Ze vertelde me een heel verhaal waarin ze zei dat ze zichzelf niet mooi genoeg von waar het uiteindelijk op neer kwam was dit: “ Ik ben niet tevreden over hoe ik er uitzie en ik denk dat andere mannen ook niet tevreden zijn over hoe ik er uitzie. Gek genoeg is het tegenwoordig al zo dat je vanaf maat hieronder valt. Ik heb absoluut geen problemen met mijn maat of gewicht. Wel is het belangrijk om te realiseren dat bij zo een foto als deze hele teams komen kijken om het mooi te krijgen.


Ik rol iets anders mn bed uit. Het oude liedje dat ik niet goed genoeg ben , is toe aan een nieuwe versie. Daarom draag ik tot die tijd een polsbandje met deze tekst! Telkens als ik het vergeet, kijk ik ernaar en denk ik : ik ben genoeg ! Omdat ik vrees dat ik niet de enige ben , heb ik er nog een paar. Ik denk wel dat het nu de tijd is om weer eens verder te kijken.


De zomer alleen doorbrengen is helemaal niet gezellig. Samen dingen ondernemen is veel leuker. Alleen zit ik met die onzekerheid. Ik kan dat niet, Ik ben niet goed genoeg , niet slim genoeg , … Uit de coachings en gesprekken die ik heb, begrijp ik steeds beter dat de gedachte, “ ik ben niet goed genoeg ”, een belangrijke bron van onze angst is.


Ben ik mooi genoeg

Ik hoor dan graag een reactie van jou. We hebben angst om zonder werk te zitten, geen geld genoeg te hebben. Van andere krijg je genoeg complimenten. Dat komt doordat je gewoon mooi bent. Wanneer je zelfverzekerd bent straal je dat ook uit.


Probeer dat ook zelf te geloven. Daardoor wordt je nog knapper. Je bent prachtig xx Dit was mijn uitslag, zoooo lief. Ik ben een flink en moedig mens niemand kan mij raken, ik ben geworden wat ik ben door wat ik mee moest maken. Niemand neemt mij af wat ik daardoor heb geleerd al zijn er van die dagen dan loopt alles verkeerd.


Dan is er weer die onrust gaat alles veel te vlug, ik doe drie stappen voorwaarts en doe er vijf terug. Vertalingen in context van niet mooi genoeg in Nederlands-Frans van Reverso Context: Misschien ben ik niet mooi genoeg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts